بەشی یەکەم
بەشی دووەم
بەشی چوارەم
بەشی پینجەم
بەشی شەشەم
بەشی حەفتەم
بەشی هەشتەم
بەشی پێنجەم حاڵەتی حەفت ئەلیفەکە
حاڵەتی حەفت ئەلیفەکە ( الألِفاتُ السَّبْعةُ) لە ریوایەتی (حَفص)دا
حەفت ئەلیفەکان لە قورئاندا (ألألفات السبعة)
بریتییە لەو حەفت ئەلیفەی کە لە حەفت وشەدا لە گێڕانەوەی ئیمامی (حَفص لە عاصم)ەوە کە لەکاتی وەستان لەسەریان دەخوێندرینەوە وە لەکاتی گەیاندندا بەدوای خۆیانەوە ناخوێندرێنەوە واتە لادەبرێن (حذف)، ئەوانیش:
١ ــ
لە هەموو قورئاندا
﴿ . . . وَأَنَا۠ أَوَّلُ ٱلۡمُسۡلِمِينَ ١٦٣﴾ سورة الأنعام
٢ ــ
لە سورەتی الكهف
﴿لَّٰكِنَّا۠ هُوَ ٱللَّهُ رَبِّي وَلَآ أُشۡرِكُ بِرَبِّيٓ أَحَدٗا ٣٨﴾
٣ ــ
لە سورەتی الأحزاب
﴿. . . . وَتَظُنُّونَ بِٱللَّهِ ٱلظُّنُونَا۠ ١٠﴾
﴿ . . . وَتَظُنُّونَ بِٱللَّهِ ٱلظُّنُونَا۠ ١٠ هُنَالِكَ ٱبۡتُلِيَ ٱلۡمُؤۡمِنُونَ . . ﴾
٤ ــ
لە سورەتی الأحزاب
﴿. . . . يَٰلَيۡتَنَآ أَطَعۡنَا ٱللَّهَ وَأَطَعۡنَا ٱلرَّسُولَا۠ ٦٦﴾
﴿ . . . يَٰلَيۡتَنَآ أَطَعۡنَا ٱللَّهَ وَأَطَعۡنَا ٱلرَّسُولَا۠ ٦٦ وَقَالُواْ رَبَّنَآ . . ﴾
٥ ــ
لە سورەتی الأحزاب
﴿. . . . فَأَضَلُّونَا ٱلسَّبِيلَا۠ ٦٧﴾
﴿ . . . فَأَضَلُّونَا ٱلسَّبِيلَا۠ ٦٧ رَبَّنَآ ءَاتِهِمۡ ضِعۡفَيۡنِ مِنَ ٱلۡعَذَابِ . . ﴾
٦ ــ
لە ئایەتی (٤)ى سورەتی الإنسان
سەبارەت بەم وشەیە دروستە لە حاڵەتی وەستانیشدا ئەلیفەکە لاببەیت، واتە بە لەسەری بوەستیت، وە لەبەر ئەوەی ناکرێت پیتێك لەیەک کاتدا بە دوو شێواز بنوسرێت، ئیدی زاناکان لەسەر ئەلیفەکە [زەنەیەکی خڕیان] بۆ ئەم حاڵەتە داناوە وەك نیشانەیەك لەسەر لابردن (حذف)ی ئەلیفەکە لەکاتی وەستان و گەیاندندا وە ئاماژەیان کردووە بە شێوەی جێگیرکردنی ئەلیفەکە لەکاتی وەستاندا لە ئاگادارییەکاندا لەکۆتایی قورئاندا.
حاڵەتی یەکەم/: خوێندنەوەی ئەلیفەکە لەکاتی وەستان لەسەری:
حاڵەتی دووەم/: لابردنی ئەلیفەکەو نەخوێندنەوەی لەکاتی وەستان لەسەری:
بەڵام لەکاتی گەیاندندا ئەوا ئەلیفەکە ناخوێندرێتەوە، وەکو ئەو نموونانەی سەرەوە:
﴿إِنَّآ أَعۡتَدۡنَا لِلۡكَٰفِرِينَ سَلَٰسِلَاْ وَأَغۡلَٰلٗا وَسَعِيرًا ٤﴾
٧ ــ
لەئایەتی (١٥)ى سورەتی الإنسان
﴿ . . كَانَتۡ قَوَارِيرَا۠ ١٥ قَوَارِيرَاْ مِن فِضَّةٖ . . ﴾
بەڵام لە وشەی لە ئایەتی (١٥)ی هەمان سورەتدا ئەلیفەکەی ناخوێندرێتەوە لەکاتی گەیاندن و وەستانیشدا:
لەکاتی وەستان لەسەر ئەلیف:
لەکاتی گەیاندن:
﴿قَوَارِيرَاْ مِن فِضَّةٖ قَدَّرُوهَا تَقۡدِيرٗا ١٦﴾
حاڵەتی حەفت ئەلیفەکە ( الألِفاتُ السَّبْعةُ) لە ریوایەتی (حَفص)دا
حەفت ئەلیفەکان لە قورئاندا (ألألفات السبعة)
بریتییە لەو حەفت ئەلیفەی کە لە حەفت وشەدا لە گێڕانەوەی ئیمامی (حَفص لە عاصم)ەوە کە لەکاتی وەستان لەسەریان دەخوێندرینەوە وە لەکاتی گەیاندندا بەدوای خۆیانەوە ناخوێندرێنەوە واتە لادەبرێن (حذف)، ئەوانیش:
١ ــ
٢ ــ
٣ ــ
﴿. . . . وَتَظُنُّونَ بِٱللَّهِ ٱلظُّنُونَا۠ ١٠﴾
٤ ــ
﴿. . . . يَٰلَيۡتَنَآ أَطَعۡنَا ٱللَّهَ وَأَطَعۡنَا ٱلرَّسُولَا۠ ٦٦﴾
٥ ــ
﴿. . . . فَأَضَلُّونَا ٱلسَّبِيلَا۠ ٦٧﴾
٦ ــ
لە ئایەتی (٤)ى سورەتی الإنسان
سەبارەت بەم وشەیە دروستە لە حاڵەتی وەستانیشدا ئەلیفەکە لاببەیت، واتە بە لەسەری بوەستیت، وە لەبەر ئەوەی ناکرێت پیتێك لەیەک کاتدا بە دوو شێواز بنوسرێت، ئیدی زاناکان لەسەر ئەلیفەکە [زەنەیەکی خڕیان] بۆ ئەم حاڵەتە داناوە وەك نیشانەیەك لەسەر لابردن (حذف)ی ئەلیفەکە لەکاتی وەستان و گەیاندندا وە ئاماژەیان کردووە بە شێوەی جێگیرکردنی ئەلیفەکە لەکاتی وەستاندا لە ئاگادارییەکاندا لەکۆتایی قورئاندا.
حاڵەتی یەکەم/: خوێندنەوەی ئەلیفەکە لەکاتی وەستان لەسەری:
حاڵەتی دووەم/: لابردنی ئەلیفەکەو نەخوێندنەوەی لەکاتی وەستان لەسەری:
بەڵام لەکاتی گەیاندندا ئەوا ئەلیفەکە ناخوێندرێتەوە، وەکو ئەو نموونانەی سەرەوە:
﴿إِنَّآ أَعۡتَدۡنَا لِلۡكَٰفِرِينَ سَلَٰسِلَاْ وَأَغۡلَٰلٗا وَسَعِيرًا ٤﴾
٧ ــ
بەڵام لە وشەی لە ئایەتی (١٥)ی هەمان سورەتدا ئەلیفەکەی ناخوێندرێتەوە لەکاتی گەیاندن و وەستانیشدا:
لەکاتی وەستان لەسەر ئەلیف:
لەکاتی گەیاندن:
﴿قَوَارِيرَاْ مِن فِضَّةٖ قَدَّرُوهَا تَقۡدِيرٗا ١٦﴾
گرنگ و تایبەت
مصحف التجويد
قورئانی پیرۆز به دیاریکردنی دهستوورهکانی تهجوید به ڕهنگی ههمهجۆر (بەشێوەی فلاش)
د.أیمن سوید
فێربوونی زانستی تەجوید بە دەنگ و بە ڤیدیۆ
دەریای تەجوید (أطلس التجويد) چەند وانەیەکی دەنگی و بە ڤیدیۆ م.صدرالدين قادر صديق باليسانى
دەریای تەجوید (أطلس التجويد) چەند وانەیەکی بیرۆکەیی و بینراو بەشێوەی کتیبی ئەلیکترۆنی
جوان خوێندنەوەی قورئان
(جزء عَمَّ و جزء تَبارَكَ)
د.أیمن سوید
خوێندنەوەی جوزوی عەممە بە پیتی لاتینی، بو ئەو کەسانەی کە ناتوانن بە زمانی عەرەبی قورئانی پیرۆز بخوێننەوە
هەڵبژاردە
ئەم قورئانە یهکێکه لهو قورئانهی که به دهستنووس نووسراوهتهوه لهسهردهمی خهلیفهی سێیهمی ڕاشیدین ئیمامی عوسمانی کوڕی عهففان . . . . زیاتر شورەی مسوڵمان بە زیکر و دوعاکان لە قورئان و سوننەتدا